Dag 15: Mae Nam, Silent beach treehouse

1 december 2016 - Koh Samui, Thailand

Romaine vertelt:

Het is hier inmiddels 23.00 uur. Didi ligt te pitten hier buiten op het bed en ik werk de site weer even bij.

Didi slaapt Ik schrijf

Vandaag het 2e bewolkte dagje op rij. Het blijft warm, maar Het waait best wel. De zee is behoorlijk wild. Och, even wat anders is ook wel leuk.

We gaan eerst lekker samen ontbijten. Wat nemen we als ontbijt voor vandaag? Hmmm, Jessa wilt toast met kaas, Juna neemt toast met jam, Joli toast met Nutella. Didi heeft zin in fried rice, dat is een overheerlijke nasi en ik neem een rice soup with chicken. Dat is een kom soep met rijst, gember, lente ui, gebakken uitjes, kip en lekker gekruid. Daarna nog wat koffie en dan gaan we weer van kamer wisselen.

We kunnen weer terug naar ons vertrouwde stekkie. Het overhuizen is zo gedaan. Als ik weer buiten kom is didi aan de praat met het Duitse stel: Julia en Claudio, dat hij gisteren heeft ontmoet.

Julia vraagt of de meiden zin hebben om bij hun hutje te komen malen. Huh, wat vragen de meiden. Ik zeg of ze willen komen verven (leren ze ook nog een beetje Duits). Julia en Claudio hebben een dochtertje van 3 en een zoontje van 1. Het dochtertje vindt het super om met de meiden te verven en het zoontje kan lekker even een dutje doen. Tussendoor kletsen wij gezellig wat met hun.

.Kids verven Kids kaarten

Na een tijdje willen de kids de zee in. De zee is best wild vandaag, maar we proberen het. De meiden vinden het super en genieten vol op in de zee. Lachen, gieren, brullen. Daarna even lekker relaxen. Je word best moe van zo'n hoge golven.Didi samen met kids in zee 1 Didi, kids in zee1 Didi tilt Jessa in zee Didi tilt Jessa in zee 2 Didi in zee met Claudio 1

Na de lunch heeft Jessa zin om te knutselen. Ze wilt graag een computer knutselen. Ha, hoe gaan we dat fabriceren. Na wat denk werk weet ik iets te verzinnen. Met wat papier, een schaar, stickers en een pen is dit het resultaat geworden: Computer

Kan Jessa het alfabet en de cijfers oefenen. Didi gaat de zee in en de meiden volgen snel. Jessa neemt een bodyboard mee. Ze genieten weer volop in de zee.Jessa bodyboard1Jessa bodyboard 2 Jessa bodyboard 3 Jessa bodyboard 4

Jessa gaat met het bodyboard op de golven en wordt zo het strand opgeduwd. De eerste keer is het leuk, maar daarna.... ( op deze pagina, bovenaan in het blauwe gedeelte staat video's. Als je hier op klikt krijg je filmpjes van vandaag in de zee. Ik krijg ze niet op deze pagina geplaatst. Klik op video's en laat je verrassen).

Jessa is geschrokken, maar gaat al snel weer de zee in.

De avond is rustig verlopen. Gezellig in het restaurantje van hier wat gegeten en gedronken. Met de meiden wat gekletst over vanalles en nog wat. Daarna zijn Joli en Juna een musical.ly gaan maken, Jessa heeft nog wat in het zand gespeeld en wij  hebben nog wat gedronken. Jessa komt nu net nog naar mij toe. Haar tand is er bijna uit. Kijk

:Tand er bijna uit Tand er bijna uit 2

En nu is ie eruit:

:Tand eruit Tand eruit 2

Truste en zoals meneer de uil altijd zegt: 'oogjes dicht en snaveltjes toe, slaap lekker'.

1. Felice:
    2 december 2016
    Ha Romaine,Didi en kids
    Wat een geweldig reisverslag en ik ben van plan om jullie belevenissen te blijven volgen. Spannend voor de kinderen en wat doen ze veel indrukken op, dat neemt niemand hen meer af. Romaine,ik hoop dat je van je hoofdpijn af bent en dat je alles op je kunt laten inwerken. Knap van jullie,jullie gaan een behoorlijk avontuur tegemoet.
    Heel veel reisplezier en "hald og". Un dieke kusmoel veur idderein.