Dag 157; Dolfin feeding fun

25 april 2017 - Tin Can Bay, Australië

Didi vertelt:
We staan op rond 6.00 uur want we moeten om 07.00 uur bij de dolfijnen plek zijn. Wanneer we aankomen is her nog rustig maar al snel wordt het er drukker en staat er een rij achter ons. We betalen 5$ om met de dolfijnen in het water te mogen en 5$ om ze te voeden. Er valt nog weinig te zien maar dan ineens zie je een dolfijn uit het water springen en steeds dichter bij komen. Wanneer ze voor aan in de baai zitten mogen we het water in en staan we ongeveer 1 meter van de dolfijnen af. Het zijn erg mooie beesten en ze lijken je wel
aan te kijken. Juna vind het nog spannend maar al snel komt ze bij ons in het water staan en geniet ze mee van deze pracht dieren. Juna heeft al aardig wat angsten moeten overwinnen deze reis maar je ziet haar er telkens van groeien. De medewerkers vertellen het een en ander over de dolfijnen en hoe de plek ontstaan is etc. We moeten even het water uit voor de volgende groep maar we mogen ze om 08.00 uur nog een keer voeden. Wanneer we het water uitlopen komt er nog een nieuwe dolfijn aanzwemmen met een baby dolfijntje erbij. De kids vinden het geweldig en blijven erna kijken vanuit de kant. Om 08.00 uur kunnen we dan weer het water in en mogen we de dolfijnen een vis voeren. Bah mam dat is een dode vis hoor ik juna zeggen hahaha. Ja die moet je vasthouden en dan eet de dolfijn hem uit je hand. Eerst joli, daarna romaine, dan Jessa, Juna en als laatste ik. De dolfijnen pakken de vis heel voorzichtig uit de hand en hap slik en weg is de vis. Het is een hele leuke ervaring en het triggert de kids de rest van de dag vanalles over de dolfijnen op te zoeken en te vertellen aan ons. Zo leren ze praktischer wijze toch best veel tijdens zon reis. Vanuit tin can bay rijden we naar rainbow beach waar vershillense kleuren zand een moois trand zouden moeten vormen. Zouden moeten inderdaad want er is weinig regenboog uit te halen. De kids beklimmen wel nog een hoge zandduin en rollen deze weer naar beneden en we genieten even van de mooie regenboogloze  baai.

We vervolgen de rit naar hervey bay waar we een leuke camping hebben uitgezocht. Pialba beach camping is een erg leuke camping met een gratis aquapark ernaast. We proberen zoveel mogelijk gratis activiteiten te doen want de meeste activiteiten zijn erg duur in Australië. Wanner ik zeg erg duur bedoel ik erg duur in kader van onze reis maar wanneer je het vergelijkt met nederland dan is het helemaal niet zo duur. De kids gaan gelijk het aquapark in terwijl wij het kamp opzetten en even genieten van de rust. Rond een uur of 17.00 savonds verzamelen zich wel 1000 lorrekeets zich in de bomen boven ons en maken echt een hels kabaal. Een waanzinnig mooi schouwspel 1000 mooi gekleurde vogels recht boven je camper. Heel apart maar naar een half uur ben je ook weer blij dat ze doorvliegen want je kunt elkaar bijna niet meer verstaan. Savonds verdiepen we ons even in fraser island en zoeken we de goedkoopste manier uit om het eiland te bezoeken. We besluiten naar veel wikken en wegen niet voor een tour te gaan maar gewoon zelf een 4x4 jeep te huren het het eiland zelf te verkennen. Morgen gaan we even langs bij het bedrijf om alles te regelen. We eten nog lekker wat in de camp kitchen op een van de bbq's en drinken nog maar eens een glaasje wijn terwijl de kids al de ogen dicht hebben in bed. Wat een lekker dagje weer.