Dag 173; weer een fucking wond maar wel een cassowarry

11 mei 2017 - Cape Tribulation, Australië

Didi vertelt
Ik wordt weer vroeg wakker, 7 uur,  en ga maar weer lekker buiten zitten met een koffie. Wannee we dan ontbeten hebben en alle dames klaar zijn in het meestal alweer 10.00 uur dus heb ik al aardig wat koffie op. Het heeft de hele nacht geregend dus de kids zijn wat moe maar we besluiten toch maar een wandelingetje te maken over het strand en daarna door het regenwoud. Maar tijdens de strandwandeling stoot ik mij aan wat koraal en ligt de onderkant van de voet weer open. Ik scheld even alles door elkaar( fuck,klote, ter.., tyf... etc.)waar de kids bij zijn en die reageren met oh pap dat mag niet terwijl ik verga van de pijn en de voet weer open heb liggen. Terug naar de camping en even in de soda, zalfje er op en dichtplakken. Het valt gelukkig mee en de wond is niet zo diep als de vorige keer. Een uurtje later, wanneer romaine en de kids weer aan de dromenvanger aan het werken zijn besluit ik maar te gaan wandelen. De gympen aan zodat ik de voet minder voel. Ik wandel naar een boardwalk waar je midden door de jungle loopt en al het moois kunt bewonderen wat het regenwoud te bieden heeft. Op de terugweg zie ik in een keer iets in het woud bewegen. Het zal toch niet he. Het zal toch geen casowary zijn he. Ik zie een blauwe kleur en wat roods dus ik blijf muisstil staan en het komt richting mij gelopen. En ja het is een casowary en een redelijk grote. Ik twijfel even of ik door moet lopen of dag ik kan blijven staan maar ik blijf staan en film hem. Hij komt zo het woud uitgelopen het wandelpad op en eet zich een vrucht van de grond. Ze pakken vruchten zo groot als een appel op en slikken die in een keer door zonder te kouwen. Hij kijkt nog even naar mij en hij verdwijnt weer in het woud.

cassowary cassowary cassowary

Dit is echt vent en zulke dingen maak je alleen mee in Australië waar zoveel wild rondloopt dat je echt het gevoel hebt in een dierentuin te wonen. Echt vet om gezien te hebben en ik loop snel door naar main en de kids om de filmpjes te laten zien.
Terwijl romaine nog wat knutselt ga ik met de kids naar het strand waar we wat balspellen doen en de handstand oefenen. In een keer hebben ze het te pakken en bijven ze een paar seconden staan in de handstand en lopen ze zelfs een stuk op hun handen. Het vele oefenen heeft geholpen en ik denk dat als ze nu nog een weekje doorzetten dat ze zo lang als ze willen op de handen kunnen lopen.

Wanneer ik terug kom hij de camper showen ze trots aan main hun kunsten. Tegen de schemering lopen we nog een keer naar het strand omdat we denken dat er vleermuizen over het strand land inwaarts vliegen en tijdens het wachten spelen de kids weer wat op het strand. We zien wel wat vleermuizen maar ze vliegen landinwaarts dus snel naar de camping om ze te zien. Er vliegen honderden grote vleermuizen over ons heen en gaan zich in de bomen om ons heen hangen. Heel leuk om te zien.

Vanavond weer eens lekker spaghetti en en een gezellige avond er van gemaakt en morgen weer verder naar de volgende plek, Port Douglas.

Oh ja we hebben weer bedbugs bij de kids gevonden dus waarschijnlijk moeten we de camper gaan omruilen morgen maar dat horen we morgenvroeg weer.

1. Hilly:
    13 mei 2017
    Wat een prachtige verhalen en foto's laten jullie ons zien. Ook australië is prachtig met al zijn natuurschoon. Geniet nog lekker een poosje, dan kunnen wij ook heerlijk meegenieten. Liefs uit Friesland.
  2. Tiny:
    14 mei 2017
    Wat een geweldig avontuur wat jullie doen!! Helemaal te gek dat wij het mee mogen beleven via julli blog