Dag 174 Beatifull Port Douglas and camper update

12 mei 2017 - Port Douglas, Australië

Didi vertelt;
Vandaag rijden we van cape tribulation naar port douglas waar we een paar nachtjes willen blijven. Het is weer een mooie rit en we stoppen een paar keer om vanuit wat viewpoints het uitzicht te bekijken. We hebben een leuke canping gevonden aan de rand van het centrum en niet ver van het strand. De camping managers zijn super vriendelijke mensen en eentje is zelfs Nederlands. We ontmoeten hier erg veel mensen die al meer dan 15 jaar in Australië wonen. Toen der tijd was het nog erg makkelijk om Australië binnen te komen. Het schijnt nog steeds zo te zijn als je de juiste kennis hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan de economie, maar het kost wel wat meer werk tegenwoordig. Wanneer de camper op z'n plaats staat en de kids even gezwommen hebben gaan we even het centrum in om boodschappen te doen en het doro te bekijken. Port douglas is een dorp met een gemoedelijke sfeer maar wel wat sjieker. Leuke restaurants en barretjes wisselen zich af met wat fancy uitziende winkels en restaurants. Een beetje een mix van beide werelden. De prijzen van de winkels zijn wel een stuk hoger dan in de rest van Australië en zo kost een simpele rieten hoed die romaine graag wilt hebben voor moederdag of haar verjaardag 70$. Wanneer we de boodschappen weer terug gebracht hebben naar de camper wandelen we nog even lekker over het strand.  Port Douglas heeft een mooi strand en gelukkig ook een stingernet zodat je kunt zwemmen in zee. Dat is moet ik dan ook wel toegeven minder in Australië en de kids verheugen zich daarom ook weer op bali. Je kunt namelijk op weinig plekken gewoon in de zee gaan. Altijd stingers, haaien, krokodillen of wat dan ook.

Oh ja we zijn nog even bij een duikschool geweest omdat joli en ik graag willen duiken bij het great barrier reef maar daar vielen we om van de prijs. Ze vroegen 499$ pp en dat was dan wel voor 2 duiken. En dat terwijl het reef op dit moment onder zand ligt vanwege de cyclone debbie. We besluiten dit geld maar in bali uit te geven want daar krijg je ongeveer 10 duiken voor dit zelfde geld og kun je zelfs je Advanced halen voor dit geld.

We drinken nog een koffie, nee niet aan het strand maar achter het strand, want ook port douglas heeft geen strandbarretjes. Dit moet Australië toch echt eens gaan veranderen. Zelfs Nederland heeft strandbarretjes.

Terug op de camping zit ik te genieten van een glaasje wijn en wie hebben we daar. Hay staat op dezelfde camping en komt even hallo zeggen. Heel apart hoe we elkaar telkens weer op dezelfde plekken treffen. Toeval bestaat niet dus het zal wel ergens goed voor zijn. We hebben leuke maar ook diepgaande gesprekken met elkaar en hij is een erg prettige persoon ij de omgang.  We eten even samen wat en maken er weer een gezellige avond van en kruipen weer met genoeg flesjes wijn op het bed in. Wat een heerlijk dagje weer.

Camper update: ja we hadden toch weer war problemen met de camper en nu had ik een nette lieve mail gestuurd naar het bedrijf en nu kregen we vandaag te horen dat we wanneer we de camper morgen zouden inleveren we het volledige huurbedrag terug zouden krijgen. Ja je leest het goed het hele huur bedrag dus dan hebben we gratis door Australië gereden. Natuurlijk hebben we wel wat kosten gemaakt en moeten we de laatste 5 dagen nog wat huren maar het scheelt een flinke zak aan geld.   Zo zie je maar karma bestaat dus toch.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade