Dag 175 : Doei camper, hallo tent en een Paddenrace

13 mei 2017 - Port Douglas, Australië

Didi vertelt;
Goedemorgen! Even ontbijten en dan de tent ergens op de camping opzetten. Gelukkig hebben we de tent nog niet afgegeven.  Kids zetten de tent op terwijl romaine en ik de camper leegruimen. Mijn god wat komt daar een spul uit en hoe gaan we dat ooit weer in 3 backpacks mee naar bali krijgen? Maar goed de tent staat inmiddels weer, nu de luchtbedden opblazen en alle bagage etc in de tent neerleggen. Camper nog een beetje opruimen en klaar is kees. Een uurtje later rijd ik met de camper naar cairns om hem in te leveren bij het huur bedrijf terwijl main en de kids genieten van het strand. Ja verschil moet er zijn.
De rit duurt een uur maar is erg mooi langs de kust. Je rijd continu aan zee en dat levert erg mooie plaatjes op. In cairns aangekomen lever ik ons spaceship in en laat mij erna met een taxi afzetten bij een autoverhuur bedrijf. Ik krijg nog eerst de complimenten van hoe de camper er uit ziet en hoe schoon hij is en ze bedanken mij voor het geduld en manier hoe we met de situatie omgegaan zijn. Ik bedank hun voor de oplossing en nu maar hopen dat ze zich aan hun woord houden.

Ik huur een toyota rav en wanneer ik de aut zie twijfel ik of alles er we
In gaat passen. Hij is iets kleiner dan de outlander die we de vorige keer hadden dus dat wordt proppen waarschijnlijk. De auto heeft een sportstand dus de rit terug is een leuk sportief ritje over de slingerweg langs de kust. Terug bij de camping ga ik snel naar het strand maar onderweg kom ik main en de kids al tegen die op de weg terug zijn. Het koelt inmiddels wat af dus maar naar de camping. We merken dat de luchtbedden een beetje leeg gelopen zijn maar dat kan ook komen doordat we ze niet goed dicht gedraaid hebben.

We douchen ons etc en gaan daarna lekker wat eten in het centrum bij de iron bar. Betaalbaar en erg leuk aangezien om 8.30 uur de toad race comedy show begint. We weten totaal niet wat we er van moeten verwachten maar eerst maar eens lekker eten. Dan is het zover en de show gaat beginnen. Een aussie praat de show aan elkaar en deze gaat inderdaad om een toad (padden) race. Het publiek wordt er volop in betrokken en het is echt entertainment wanneer je gewend bent aan hoe er met de padden omgegaan wordt. De kids lachen zich kapot en ook main en ik genieten. Zeker een aanbeveling om te doen in port Douglas. Na afloop van de show mogen de kids nog even de padden vasthouden, euuuuuw wat vies hahahahaha.

Het was een leuk gezellig avondje en een leuke dag. Iedereen is moe dus maar teug naar de camping. Kids het bed in en wij nog en wijntje terwijl we maar weer eens over onze toekomst praten. Ja we leven van dag tot dag maar toch denken we ook soms na over hoe nu verder. Vooral over het feit wat ons nu leuk lijkt om te gaan doen in de zin van werk.

Och we zien wel , nu maar lekker slapen op de opnieuw opgeblazen luchtbedden. Hopelijk lopen ze vannacht niet leeg.

1. Tiny:
    21 mei 2017
    Wat is het toch leuk om jullie te volgen