Dag 79, Danang airport to Hanoi to Cat Ba

3 februari 2017 - Cat Ba Island, Vietnam

Didi vertelt;

We lopen om 06.00 uur vanuit ons hotel met de backpacks om naar de luchthaven. Hier drinken we ons een lekkere koffie , toch Romaine? , en eten we wat croissant voordat we kunnen boarden.

Smorgens naar luchthaven Kids slapen op luchthaven Joli slaapt

De vlucht duurt maar e n uur dus die is zo voorbij. We hebben gisteravond nog transport geregeld van de luchthaven naar cat ba. We gaan eerst 3 dagen naar cat ba, het grootste eiland in Halong Bay en daarna nog twee dagen in Hanoi centrum voordat we naar de filipijnen vliegen. Wanneer we de luchthaven uitlopen staat de taxi netjes te wachten. De rit duurt 1,5 uur maar dan moeten we iets meer betalen dan de afgesproken prijs want dan kan hij de nieuwe autobaan pakken. De top op deze kost namelijk 200.000. We hebben wat haast want we moeten de boot halen naar cat ba dus we gaan maar akkoord en waarrempel wanneer we bij de top komen moet hij ook nog echt 200.000 betalen. Wij dachten al dat het weer een oplichting truuk was. Is het natuurlijk ook want bij de prijsafspraak hebben we niet over een of andere nieuwe weg gesproken en zou de prijs all in zijn. Och ja heeft hij een leuk weekend met een paar extra pilsjes.

Boottocht Joli boot Reddingsvesten genoeg

Aangekomen in de haven moeten we snel de boot op want die vertrekt over 5 minuten. We kiezen de langzame goedkope boot want anders moeten we eerst een uur wachten. Echt een oude lokale veerboot maar wel met tv, hahaha.

Romaine boot Didi boot

Didi boot2 Romaine boot

De rit zou eigenlijk 1,5 uur duren maar duurt in totaal bijna 3 uur dus ze zullen wel retour hebben bedoeld. Je moet het hier niet al te nauw nemen want tijden afstanden inschatten kunnen ze gewoonweg niet en als ze het wel kunnen zeggen ze om jou de tickets te verkopen toch dat het korter duurt. Och ja dat is Azië. Aangekomen op Cat Ba snel naar ons hotel dat schuins tegenover de have ligt. Ongever 500 meter lopen dus niet ver. Inchecken bij het Full Moon Party Hostel opfrissen en even een hapje eten. We Drinken er nog een paar terwijl de kids slapen en dan zit deze reisdag er alweer op. Hello Halong Bay.

Uitzicht kamer