Dag 4 : Mae Nam, silent beach treehouse

20 november 2016 - Ko Samui, Thailand

Vandaag zijn we gevlogen van bangkok naar koh samui. We hebben gekozen om te vliegen omdat we merken dat de kids nog niet helemaal in het ritme zitten en wij hun een busrit van 12 uur plus 2 uur boot willen besparen.  Bus en boot is wel een stuk goedkoper en je ziet veel meer van het land, maar dit komt later wel. De rit met de taxi wS al een beleving op zich. De taxi chauffeur was aan het einde van zijn shift en viel al bij het eerste stoplicht in slaap. Daarna hield hij zich wakker door te zingen en gekke bewegingen te maken. De kids lachtte zich kapot en pap en mam dachtte als dat maar goed gaat. Aangekomen op koh samui blijkt een van onze backpacks te missen. Die met de kleding van de kids natuurlijk, maar ons wordt beloofd dat we deze nog dezelfde dag zullen ontvangen. Zal wel goed komen. We laten ons bij ons guesthouse afzetten dat we via internet gebonden heb en. Een guesthouse dat nog niet via booking.com etc te boeken valt en dus nog een verborgen parelop samui is. Wij houden van laid back azia style en het hoeft allemaal niet te luxe te zijn. Gewoon een plek waar je je thuis voeld en de sfeer relaxt is. En ja toen we aankwamen bleek dat we de goede keus hadden gemaakt. Super mooie plek met huisjes aan zee. Ligbedje en hangmat voor het huisje onder de palmbomen. Een waanzinnig vriendelijke gastvrouw, een restaurant met super lekkere en betaalbare gerechten. Echt een mooie plek om tot rust te komen en te genieten van  de zee en lekker thais eten. We konden kiezen tusse airco huisjes op de 2e rij of fan huisjes aan zee. Het uitzicht aan zee is waanzinnig dus we kiezen voor deze iets kleinere fan huisjes a 600 bath ( €15,-) per stuk per nacht.

Huisje treehouse 2 Uitzicht huisje

We zijn direct te zee in gedoken en daar 2 uur gespeeld met de kids, daarna wat gegeten en spellen gespeeld voor ons huisje. De kids slapen in het huisje naast ons dus eindelijk ook tijd voor de door papa zo gewaardeerde sexuele activiteiten , hahaha.

" SLAPEN OP HET GELUID VAN DE GOLVEN "

Altijd gedacht dat het slapen op geluid van de golven iets romantisch had, maar ik moet zeggen dat ik nog twijfel of het irritant is of rustgevend is. De hectiek van nederland zit nog in het lichaam en dus is het denk ik nog wven wennen dat je niks anders hoort dan het geklots van de golven maar ik heb er heerlijk op geslapen. Kan natuurlijk ook komen door de activiteiten die van te voren plaats vonden hahaha.

De zonsondergang is ook mooi maar door de wolken nog noet super vandaag.

Zonsondergang treehouse

1. Ilze:
    7 december 2016
    Hahaha een sexueel getinte tekst Romaine... Wat zal Didi blij zijn dat jullie nu apart slapen ;-)