Dag 5 : Mae Nam, silent beach treehouse

21 november 2016 - Koh Samui, Thailand

Heerlijk wakker worden op het geluid van de golven. Gelijk naar buiten gegaan en de zee in gedoken. Wat een heerlijk gevoel zo smorgens vroeg. De kids volgen al snel en genieten volop van de zee. Na lekker wat te hebben gezwommen komen ze naar het huisje en vragen of ze huiswerk mogen maken. Uhh, ja dat mag maar ik denk bij mijzelf dat zouden wij jullie toch moeten zeggen, maar wat blijkt is dat kids ook zelf willen leren en dus starten ze te werken in hun lesboekjes van school. Jessa oefent de letters van het alfabet,  Juna en Joli  hun rekensommen, taal  en tekenen. In totaal werken ze bijna twee uur aan hun huiswerk onder begeleiding van ons. Na 2 uur komt de vraag mogen we weer zwemmen. Natuurlijk mag dat, je mag zwemmen wanneer je wilt. Ze duiken de zee weer in en ik heb nu het gevoel dat het met het leren wel goed komt. De hele dag aan het strand genoten en lekker gegeten. Savons hebben we nog even gescrabbeld en mam won. Vannacht was de zee een stuk rustiger waardoor het in slaap vallen op hwt gwluid van de golven heerlijk was.

1. Ilze:
    7 december 2016
    Als huiswerk maken niet 'moet'...doen ze het uit zichzelf! Idee voor in NL ;-)